رئیس جمهور ایران حمله به دفتر نشریه‌ شارلی ابدو را محکوم کرد

جمعه, 19 دی,1393 07:53 ق.ظ

رئیس جمهور ایران حمله به دفتر نشریه‌ شارلی ابدو را محکوم کرد

 

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران حمله به دفتر نشریه ای در پاریس را محکوم کرده و گفته که "ما افراط، خشونت و تروریسم را چه در فلسطین، لبنان و سوریه باشد و چه در پاریس یا آمریکا محکوم می کنیم."

رئیس جمهور ایران گفته "آنهایی که به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم کشی و خشونت و افراط می پردازند، آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته اند حتی اگر مزدور نباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند."

آقای روحانی به مناسبت تولد پیامبر اسلام در جمع گروهی از شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی، سفیران کشورهای اسلامی و مقامات حکومتی در حضور آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران این سخنان را بیان کرده است.

روز چهارشنبه مهاجمانی که به نظر می‌رسد اسلام‌گرایان افراطی بوده‌اند به دفتر مجله شارلی ابدو حمله کردند. عملیات پلیس برای دستگیری آنها در جریان است. در عین حال یک حمله مسلحانه نیز در پاریس انجام شده و گروهی به گروگان گرفته شده اند. گزارش لحظه به لحظه پیامدهای حمله پاریس را بخوانید

آقای روحانی گفته که ما حامی همه ملت هایی هستیم که امروز علیه تروریسم قیام و ایستادگی می کنند و "آرمان اسلام، ایمان و دین ما کنار نامش است. اسلام هم نام دین ما است و هم آرمان ما. اسلام یعنی قانون گرایی و تسلیم در برابر حق، اسلام یعنی صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهیم داد و بر آن افتخار می کنیم."

به گفته آقای روحانی ترور همه جا محکوم و "هر کسی که از تروریسم و خشونت حمایت کند چه کشورهای منطقه و چه اروپا و آمریکا باشد همه از دیدگاه ما محکوم هستند."

حمله به مجله فرانسوی شارلی ابدو، با واکنش گسترده‌ای در جهان مواجه شده و بسیاری از جمله مسلمانان مقیم کشورهای غربی آن را محکوم کرده‌اند.