بانک‌ها به طرحهای دارای توجیه اقتصادی تسهیلات مناسب خواهند داد

سه شنبه, 26 خرداد,1394 10:39 ب.ظ

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از صندوق توسعه ملی تعیین شده است .به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، "سید صفدر حسینی" در نشست

شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، به تشریح گزارشی از وضعیت استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته 80 طرح از این استان به تصویب رسید که اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال برای آن پرداخت شد.

وی از قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری جزو 10 استانی که تسهیلات ویژه صندوق در اختیار آن‎ها قرار می‎گیرد، خبر داد و گفت: با دستور ریاست محترم جمهوری تسهیلات صندوق توسعه ملی در اختیار این استان قرار خواهد گرفت.

حسینی گفت: سهم بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صندوق 10 درصد، صنعت 12 درصد، گردشگری 12 و صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز 10 درصد تعیین شده است.

وی افزود: بنابراین با توجه به سیاست‌گذاری و شرایط مناسبی که دولت با ارائه تسهیلات برای رونق اقتصادی در نظر گرفته است هر کسی که انگیزه داشته باشد به راحتی می‎تواند برای خود اشتغال پایدار ایجاد کند.

رئیس صندوق توسعه ملی تاکید کرد: طرح‎هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند و سرمایه در گردش ایجاد کنند به طور قطع بانک به آنها تسهیلات مناسب خواهد داد.

وی از اجرای طرح سرمایه در گردش در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: با اجرای صحیح این طرح اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.